Kuka minä olen?

Olen Samu Hupli, 38-vuotias kahden lapsen isä Sipoosta.

Työkseni suunnittelen ja johdan brändejä, markkinointia ja sisältöjä. Viimeiset 15 vuotta olen tehnyt kaikkea graafisesta suunnittelusta luovaksi johtajaksi ja strategiksi – mm. Varusteleka, Verkkokauppa.com, G-Works ja nyt Ruuvi Innovations. Tiedän, miten monimutkaiset asiat sanotaan selkeästi ja miten asiat saadaan oikeasti tapahtumaan.

Kirjoitan hupli.fi-sivustolle koska näen ympärillä liikaa rakenteellisia ongelmia, joista ei puhuta tarpeeksi suoraan: nuorten mielenterveys, perheiden arjen esteet, poliittinen lyhytnäköisyys, hyvinvointilupausten ja todellisuuden ristiriita. En tarjoa helppoja vastauksia enkä lohdutusta – tarjoan vain havaintoja, jotka sattuvat.

Oma kokemukseni vakavista mielenterveyden haasteista, neurovähemmistöön kuulumisesta ja siitä selviytymisestä on opettanut, että asiat ovat harvoin mustavalkoisia. Se on myös tehnyt minusta armottoman tarkan siinä, mikä oikeasti auttaa ja mikä on vain kaunista puhetta.

Kirjoitan siksi, että joku toinen ei jäisi yksin saman painon alle.

Tervetuloa lukemaan kirjoituksia joita ei tilattu – mutta jotka toimitettiin silti.

Valikoituja töitä

Musiikkivideoita ym. – Reckless Love, Kiuas, Anneke Van Giersbergen, Shining (SWE), Pandora, T.Jarva & The Dark Place, Von Hertzen Brothers, Cult Of Luna, Scott Kelly, Kiljuvelka-70, Abreu, Orbiter, Brymir…

Videotuotantoja – Surviving Mann (Series, USA, 2022), Uneton 48 multiple short films…

Kasvot 1918 – Museoviraston sisällissodasta kertova näyttely (museovirasto.fi) / Näyttelysuunnittelu, työryhmän koulutus, grafiikka

Hohto – Suomalainen hopea 1600-1830 (kansallismuseo.fi) / Näyttelysuunnittelu, valokuva, grafiikka

Kansallismuseo – Muita näyttelyitä / Barbie – The Icon, Inherit the Dust, Kadonnut Maailma, Vankilamuseo ym.

Kansallisteatteri – Verkkosivusto (kansallisteatteri.fi) / UI/UX- ja saavutettavuussuunnittelu

Suomen Reserviupseeriliitto / rul.fi Brändin, graafisen ilmeen, logon ym. materiaalien suunnittelu ja toteutus, verkkosivuston UI/UX-suunnittelu, historiikkivideon tuotanto ja kuvaus

Perussuomalaiset / Vaalikoneen, Suomen Uutisten ja PS-Nuorten UI/UX-suunnittelu. Erilaisten taitto ym. materiaalien suunnittelu ja toteutus. Sipoon Perussuomalaiset ja PS-Nuoret logon suunnittelu. Kampanjoiden ja markkinoinnin suunnittelu, sisällöt ja toteutus.

Tapiola Sinfonietta – Espoon Kaupunginorkesteri / Brändin, markkinoinnin ja materiaalien suunnittelu ja toteutus. Valo- & videokuvaus.

Celia – Valtion saavutettavuuskirjasto / Kirjastojärjestelmä & verkkosivusto ja muu suunnittelu & toteutus. Saavutettavuussuunnittelu. Markkinointi.

Huom! – Kiinteistönvälitys / Brändi, markkinointi, verkkosivusto, valo- & videokuva

CapMan – Henkilöstöetuohjelma / Verkkosivuston UI/UX-suunnittelu


Verkkokauppa.com – Valokuvaaja, markkinointi & myynti, 2008-2009

G-Works – Luova johtaja, suunnittelija, 2015-2021

Varusteleka – Art Director, markkinointi, 2009-2012 & 2021-2023

Ruuvi Innovations – Markkinointi, sisältö ja yhteistyöt, 2025–

 

01150, Söderkulla
Sipoo, Suomi

Ajatuksiani ja kirjoituksiani

Jatka lukemista blogissani

Ota yhteyttä!

Haluatko keskustella Sipoon tulevaisuudesta tai sopia tapaamisen? Ota yhteyttä!

Sähköposti: samu@hupli.fi
Puhelin: +358 400 325 686

Olen kiinnostunut kuulemaan ajatuksiasi erityisesti nuorten ja perheiden hyvinvoinnista, koulutuksesta ja mielenterveyspalveluista. Yhdessä voimme kehittää Sipoota!